OYUNLAŞTIRMA İLE MARKALAR MÜŞTERİLERİNİ BAĞLIYOR: YÜZDE 22 ARTIŞ
Yapılan araştırmalara göre, oyunlaştırılmış sadakat programlarına sahip şirketler, müşteri sadakatinde veya müşteriyi elde tutmada yüzde 22'lik bir artış kaydetti. Bu etkileyici oran, markaların sadakat programlarını yeniden yapılandırma ve geliştirme ihtiyacını gözler önüne seriyor.
OYUNLAŞTIRMA İLE MARKALAR VE MÜŞTERİLER ARASINDAKİ BAĞ GÜÇLENİYOR
Oyunlaştırma, günümüzün dijital dünyasında sadece bir eğlence aracı olmanın ötesine geçti. Müşteriler ve çalışanlar, oyunlaştırılmış sistemler aracılığıyla markalarla daha fazla etkileşim kuruyor ve bu da onların bağlılığını artırıyor. Video izleme, soru cevaplama, fotoğraf yükleme ve yarışmalar düzenleme gibi modüller, kullanıcıların deneyimlerini zenginleştiriyor.
Interlink Genel Müdürü Can Taşcıoğlu, "Sadakat programlarında oyunlaştırma, müşterilere ve çalışanlara benzersiz deneyimler sunmanın yanı sıra, markalar için de önemli avantajlar sağlıyor" dedi. Taşcıoğlu, oyunlaştırmanın kullanıcıların markalarla daha fazla zaman geçirmelerini sağladığını ve bu sayede sadakat programlarının başarısını artırdığını belirtti.
OYUNLAŞTIRMANIN BEDELİ: BÜYÜK MARKALAR İÇİN BİR FIRSAT, KÜÇÜKLER İÇİN BİR ENGEL
Ancak oyunlaştırma, ekonomik ve teknik zorluklarla da karşı karşıya. Yazılım teknolojileri gerektiren bu süreç, maliyetli ve karmaşık olabilir. Bu durum, oyunlaştırmayı daha geniş kitlelere yaymak isteyen markalar için bir engel teşkil ediyor. Buna rağmen, oyunlaştırmanın getirdiği avantajlar ve sağladığı yüksek geri dönüş oranları, markaların bu engelleri aşmaya çalışmasını teşvik ediyor.
Taşcıoğlu, "Oyunlaştırma hala çok fazla genele yayılmış değil ve pahalı. Bu sebeple belli büyük markaların karşılayabildiği bir pazarlama aktivitesi." dedi.
GERÇEK BAĞLILIK İÇİN OYUNLAŞTIRMA ŞART
Gerçek bir sadakat programında oyunlaştırmanın olmazsa olmaz olduğuna inanılıyor. Oyunlaştırma, sadece ödüller dağıtmanın ötesinde, kullanıcıların markalarla derinlemesine etkileşim kurmasını sağlıyor. Bu etkileşim, kullanıcıların markayı daha iyi tanımasına ve uzun vadede bağlılıklarının artmasına yardımcı oluyor.
Taşcıoğlu, "Gerçek bir sadakat programında oyunlaştırmanın olmazsa olmaz olduğuna inanıyoruz. Aksi takdirde uyguladığınız program bir sadakat programı değil, bir ödül programından ibaret olur." diye ekledi.